Physical Computing στην εκπαίδευση STEM
To SMART:Blox είναι ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό εργαλείο το οποίο προωθεί την εκπαίδευση STEM ενσωματώνοντας το Physical Computing στο πρόγραμμα σπουδών Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε).
Το εκπαιδευτικό “οικοσύστημα”
Το SMART:Blox της Polytech αποτελεί ένα εκπαιδευτικό εργαλείο βασισμένο στη μέθοδο μάθησης μέσω παιχνιδιού C:STEM. Χρησιμοποιεί έναν ανοιχτής αρχιτεκτονικής μικροελεγκτή Arduino, μεγάλη ποικιλία από ηλεκτρονικές συσκευές εισόδου/εξόδου, και λογισμικό που εξασφαλίζει τον έλεγχο στις συνδεδεμένες ηλεκτρονικές συσκευές μέσω προγραμματισμού με πλακίδια.
Αυτό το σύστημα βοηθά τους μαθητές να εξοικειωθούν με το Physical Computing και την επιστήμη των υπολογιστών, προσφέροντας μια εμπειρία μάθησης βασισμένη στην πράξη. Οι μαθητές μαθαίνουν να εφαρμόζουν βασικές αρχές STEM μέσα από πρακτικά έργα που έχουν εφαρμογές στην καθημερινή ζωή.
Χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν
Τεχνολογία ανοιχτής αρχιτεκτονικής
Ο εξοπλισμός SMART:Blox αποτελείται από συσκευές ανοιχτής αρχιτεκτονικής. Αυτό σημαίνει ότι το υλικό μπορεί να προγραμματιστεί εύκολα με την παρεχόμενη εφαρμογή ARD:icon, αλλά και με εφαρμογές που υπάρχουν ήδη στο χώρο του physical computing (Arduino IDEs, Microsoft MakeCode for micro:bit, Scratch, Mind+ κ.ά.)
Μεγάλη πικοιλία αισθητήρων/ενεργοποιητών
Κάθε σετ περιλαμβάνει μια σειρά από προγραμματιζόμενες ηλεκτρονικές συσκευές όπως αισθητήρες, ενεργοποιητές, διακόπτες κ. ά. οι οποίοι επικοινωνούν με το περιβάλλον και χρησιμοποιούνται για την κατασκευή έργων STEM μέσω physical computing.
Δόμηση με τουβλάκια
Οι προγραμματιζόμενες ηλεκτρονικές συσκευές (αισθητήρες, ενεργοποιητές, διακόπτες) ενθυλακώνονται σε τουβλάκια δόμησης, επιτρέποντας έξυπνο σχεδιασμό έργων ενταγμένα σε ένα παιγνιώδες πλαίσιο.
Απλή συνδεσιμότητα
Όλες οι συνδέσεις μεταξύ του μικροελεγκτή και των συσκευών είναι plug & play με καλώδια με υποδοχές RJ11, χωρίς σύνθετη καλωδίωση με μπερδεμένα καλώδια και κυκλώματα που παίρνουν ώρα να εγκατασταθούν.
Φιλικό περιβάλλον διεπαφής χρήστη
Ένα διαισθητικό περιβάλλον προγραμματισμού με πλακίδια (μπλοκ) απλοποιεί τον προγραμματισμό για μαθητές χωρίς προηγούμενη εμπειρία, ενισχύοντας την σταδιακή κατανόηση από την αλγοριθμική σκέψη στον πραγματικό προγραμματισμό.
Παραγωγή κώδικα σε πραγματικό χρόνο
Η εφαρμογή ARD:icon χρησιμοποιεί ένα μεγάλο μέρος της οθόνης για την κατασκευή του προγράμματος με τη χρήση πλακιδίων (αριστερά) ένω ταυτόχρονα με την εισαγωγή πλακιδίων, εμφανίζει τον παραγόμενο κώδικα σε Arduino και C στο δεξί τμήμα της οθόνης.
Αυτή η μέθοδος βοηθά ιδιαίτερα αρχάριους προγραμματιστές να κατανοήσουν τη σύνδεση μεταξύ οπτικών αναπαραστάσεων και του πραγματικού κώδικα, διευκολύνοντας τη μάθηση και την ανάπτυξη προγραμμάτων χωρίς να απαιτείται εκτεταμένη γνώση των γλωσσών προγραμματισμού.
Έχεις ακόμα απορίες;
Θέλεις να το αγοράσεις;